اوبر با پذيرش شرط هايي در مورد نحوه قيمت گذاري سفرها راه را براي گسترش فعاليتش در خاورميانه هموار کرد.


تاکسي اينترنتي کريم در دبي راه اندازي شد و اکنون در بيش از 14 کشور و  100 شهر خاورميانه و شمال افريقا فعاليت دارد. اوبر پس از مذاکراتي چند ماه در فروردين امسال نظر مديران کريم براي خريد اين استارتاپ به قيمت 3.1 ميليارد دلار را جلب کرد اما نهايي شدن اين قرار داد به جلب رضايت نهادهاي ناظر در چندين کشور نياز دارد. بر اساس اين توافق تاکسي اينترنتي مذکور کماکان با برند کريم به فعاليت ادامه خواهد داد.


يکي از مهمترين بازارهاي کريم مصر است که بيش از 100 ميليون جمعيت دارد و بخش عمده اي از آن را جوانان شکل مي دهند. اوبر که به هيچ وجه تمايلي به از دست دادن اين بازار ندارد، با پذيرفتن شرط هايي توانسته رضايت مقامات اين کشور براي خريد رقيب خاورميانه اي خود را جلب کند.



تاکسي اينترنتي کريم

 


بر اساس اين توافق جداي از سطح تورم ساليانه نبايد هزينه سفرهاي اوبر ايکس و گريم گو در هر سال بيش از 10 درصد افزايش پيدا کند. مکانيزم افزايش قيمت نوساني در ساعات هاي پر تقاضا (Surge Pricing) نيز نبايد از 2.5 برابر هزينه سفر در حالت عادي بيشتر شود. همچنين اين مکانيزم حداکثر بايد به 30 درصد از سفرهاي اوبر ايکس و گريم گو اعمال شود. علاوه بر اين دو مورد اوبر بايد قيد توافق هاي انحصاري با شرکا و واسطه ها را بزند.


اوبر و مصر فردي را به عنوان ناظر مستقل براي اطمينان از پايبندي کمپاني به اين توافقنامه تعيين مي کنند. مفاد اين توافقنامه تا 5 سال ديگر يا تا زماني اعتبار دارد که يک شرکت ديگر 20 درصد بازار تاکسي اينترنتي مصر را در دست بگيرد.


اوبر براي حفظ کسب و کار خود در مناطق مختلف دنيا استراتژي هاي متفاوتي را در پيش گرفته است. اين شرکت در چين با رقيب قدرتمند خود به نام Didi وارد مشارکت شده و در روسيه راه ادغام با ياندکس را در پيش گرفت.


منبع : ديجياتو


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Kari نیلوفرانه Zach خبر از آینده واردات از چين عکاسی خبری باربری در جردن - اتوبار در جردن